Karate

OFERTA DLA DZIECI

W naszym klubie przygotowana została oferta dla dzieci, która w pełni wpływa na ich rozwój psychoruchowy. Opiera się ona głównie na zajęciach ogólnorozwojowych z elementami Karate Kyokushin, Ju-Jitsu oraz gimnastyki. Ćwiczenia rozciągające, trening równowagi, równomierne rozwijanie wszystkich partii mięśni niezbędne dla utrzymania prawidłowej postawy, profilaktyka płaskostopia to najważniejsze zagadnienia z aspektu fizycznego. Oprócz nauki podstawowych technik Karate oraz Ju-Jitsu, które pomogą najmłodszym poczuć się pewniej w otaczającym je świecie będą również próbować wykonywać zagadnienia typowe dla gimnastyki sportowej takie jak przewroty, gwiazdy i inne tego typu ćwiczenia (oczywiście z pełną asekuracją i na miękkim podłożu). Aspektem najważniejszym dla najmłodszych będzie jednak wychowawczy kontekst zajęć.

Praca zespołowa w czasie zabaw ruchowych oraz szacunek dla nauczycieli i siebie nawzajem jest fundamentalną cechą treningów. Nie zabraknie również elementów kultury japońskiej, nauki podstawowych słów z tego języka, oraz cyklicznych warsztatów tematycznych i zawodów sportowych. W osobnych grupach przedszkolnych realizowany jest prostszy program oparty właśnie na zabawach ruchowych i koordynacyjnych. Jest to najlepszy sposób pozytywnego rozładowania energii malucha. Przewidziane są również warsztaty "rodzice ćwiczą z dzieckiem" gdzie będzie można wraz ze swoimi pociechami zgłębiać tajniki treningu sztuk walki. Każda osoba uczęszczająca na zajęcia ma możliwość zdawania egzaminów na stopnie szkoleniowe w Karate i Jiu-Jitsu.

7 POWODÓW DLA KTÓRYCH DZIECI POWINNY ĆWICZYĆ SZTUKI WALKI:

Samoobrona jest często pierwszym powodem, dla którego rodzice zapisują dzieci na karate. Powinien być też ostatnim. Ta sztuka walki  koncentruje się przede wszystkim na kształtowaniu w dzieciach pewności siebie, stanowczości, umiejętności dążenia do celu, spokoju i koncentracji.

  1. STANOWCZOŚĆ l OPANOWANIE

    Sztuki walki są praktycznym treningiem stanowczości i opanowania. Najpierw, młody karateka staje ze swoim przeciwnikiem w parze, twarzą w twarz. Podczas, gdy jeden z nich ćwiczy opanowanie, drugi trenuje tradycyjny okrzyk bojowy i z bezpiecznego dystansu markuje uderzenie w kierunku twarzy partnera. Większość początkujących jest wtedy spięta. Wzdragają się przy każdym okrzyku. W miarę jak mijają tygodnie,  dzieci uczą się stać spokojnie w obliczu takiego "zagrożenia". Jest to ćwiczenie znane jako "zachowanie spokoju podczas burzy". Niektórzy psychiatrzy zalecają je, niekiedy, swoim pacjentom.

  2. OSIĄGANIE CELÓW

    Rodzice odkryją, że karate przyczynia się do rozwoju umiejętności zdobywania celów. Dobre dojo (klub) jest środowiskiem pozytywnych wzorców zachowań. Uczniowie pracują najlepiej jak potrafią, by poprawić swoje umiejętności. Znajdziesz tam dzieci w wieku sześciu, siedmiu lat, które zapamiętały setki ruchów. Matkę, która przełamując stereotyp, trenuje razem z córką, lub też ważnego prawnika, który zrzuca swój trzyczęściowy garnitur i wkłada kimono aby zgubić kilka kilogramów. Jest też człowiek fizycznie upośledzony, któremu treningi  sztuk walki pomagają pokonać własne słabości. Dojo są miejscami, gdzie zwyczajni ludzie stają się nadzwyczajni poprzez niezwykłą determinację z jaką dążą do własnego doskonalenia. Dzieci obcujące z takimi wzorcami mają większą szansę na ukształtowanie tej cechy swojej osobowości.

  3. POTRZEBA PRZYNALEŻNOŚCI

    Wyraźną przewagą karate nad grami zespołowymi jest to, że każde dziecko może brać czynny udział w zajęciach, w przeciwieństwie do gier zespołowych, gdzie młodzieniec nie może się przebić lub kończy na ławce rezerwowych. Karate pozwala każdemu występować na najwyższym poziomie. Jest to sport wyraźnie indywidualny. A jednak może zaspakajać dziecięcą potrzebę przynależności do grupy. U uczniów rozwija się specjalne przywiązanie, które jest wzmocnione poprzez mistykę, która otacza karate. To sprzyja poczuciu bycia wyjątkowym i stanowienia części czegoś niezwykłego. Do poczucia, że należą do grupy praktykującej sztukę walki, dochodzi zabezpieczenie przeciwko wdaniu się dziecka w czynności negatywne.

  4. KONCENTRACJA l NAUKA

    Treningi karate mogą pomóc dzieciom uczyć się. "Oceny mojego syna uległy wspaniałej poprawie - mówi jedna z matek. - Steven miał trudności z czytaniem i myślę, że karate było czynnikiem pomagającym mu skoncentrować się w szkole". Koncentracja jest niewątpliwie produktem ubocznym karate. Tradycyjne kata jest lekcją samokontroli - powiada instruktor - kontrola fizyczna i psychiczna jest trudna ze względu na intensywność wymaganego skupienia. Utrzymywanie niskiej pozycji, pamiętanie każdego skomplikowanego ruchu i wykonywanie go z siłą wymaga wysiłku".

  5. STAWANIE SIĘ DOROSŁYM

    "Karate oferuje jasne oceny rozwoju, których brakuje w innych nowoczesnych zajęciach - zauważa dr Ann Iryine z Instytutu Psychologii Nort Columbia - myślę, że rozpoczęcie treningu jest ważną częścią stawania się dorosłym. Karate ma oczywiste poziomy zaawansowania". Odmiennie niż Mata Liga Baseballu czy liga piłki nożnej ten sukces może być osiągnięty na drodze indywidualnej pracy. Każde dziecko widzi rezultat swojego wysiłku. Nie jest on podkreślany ani osłabiany grupowym wysiłkiem. Wyższe stopnie są przyznawane w drodze zdawania formalnego testu przeprowadzanego w określonych odstępach czasu.

  6. MEDYTACJA W RUCHU

    Po dwóch lub trzech latach treningu dzieci mogą już wchodzić w stan medytacji podczas wykonywania kata. Chociaż uczą się ruchów tych form świadomie, w wyższych stadiach treningu kata są wykonywane podświadomie. To stwierdzenie odpowiada temu, co naukowcy uważają za przełączenie funkcji lewej na prawą półkulę mózgową. Mówi się, że lewa półkula mózgu jest odpowiedzialna za logiczną, świadomość "biurokratyczną stronę", podczas gdy prawa jest uważana za bardziej twórczą i płynną. To może tłumaczyć tradycyjne powiązanie pomiędzy medytacją zeń i sztukami walki. Karate na wyższym poziomie można więc porównać z medytacją w ruchu.

  7. KORZYŚCI FIZYCZNE

    Karate jest podobne do baletu ze względu na podobne wymagania względem koordynacji ruchowej. Zarówno górna jak i dolna część ciała musi wykonywać zawiłe, skoordynowane ruchy. "Zacząłem uczyć moje dziecko sztuk walki, gdy miało niecałe cztery lata - mówi psychiatra dr Jilbert Lewis - Rozwój neurologiczny w tym wieku jeszcze występuje i czuję, że lekcje karate, gimnastyki lub tańca są pomocne. " Brak koordynacji ruchowej u dzieci może znaleźć najlepsze lekarstwo dla rozwinięcia równowagi i płynności ruchów właśnie w sztukach walki. Pojemność płuc jest również powiększana poprzez trening sztuk walki. Tętno w treningu kata w karate są porównywalne do występującego przy bieganiu. Maksymalne wartości tętna mogą być osiągnięte podczas walk treningowych.

Instruktor prowadzący i egzaminator:
Shihan Maciej Misiak
6 Dan Karate Kyokushin
6 Dan Jiu-Jitsu
mail m.misiak@kyodokyokushin.com
tel. 512256176
www.kyookyokushin.com

  • Urodzony 09-11-1986 w Tarnowie
  • 2002 - 2005 - IV liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Tarnowie
  • 2005 - 2008 - Collegium Varsoviensis wydział Prawa i Administaracji studia licencjackie.
  • 1994 - rozpoczęcie treningów sztuk walki. Aikibudo z elementami samoobrony.
  • 1997 - rozpoczęcie treningów Karate Kyokushin, treningi kontynuowane do dziś.
  • 2002 - I miejsce w mistrzostwach Tarnowskiego Klubu Karate Kyokushin w konkurencji Kata (układy formalne)
  • 2005 - rozpoczęcie treningów Kickboksingu
  • 2005 - Brązowy medal Okręgu Małopolskiego w walce Knock Down - Sandomierz
  • 2005 - Srebrny medal Międzynarodowego młodzieżowego turnieju w Nowym Sączu - knock down
  • 2005 - rozpoczęcie pracy jako instruktor Karate, uzyskanie uprawnień instruktora.
  • 2006 - członek kadry Klubu BKKK i uczestnik meczu fighterskiego Warszawa - Wrocław
  • 2007 - uczestnik meczu fighterskiego Polska - Hiszpania
  • 2008 - Brązowy medal turnieju Challenger Opole w walkach knock down
  • 2008 - Srebrny medal Turnieju o Buławę Hetmana Tarnowskiego w Tarnowie w konkurencji Knock Down i w konkurencji Kata
  • 2008 - Brązowy medal Akademickich Mistrzostw Polski w Knock Down
  • 2008 - Zdany egzamin na I stopień Mistrzowski Dan (czarny pas)
  • 2008 - założenie Klubu Sportów Walki FIGHTER
  • 2009 - Wyjazd do Japonii, stworzenie Polskiego oddziału Organizacji Karate IKO Sosai. Jako najmłodszy człowiek w historii Karate otrzymanie funkcji Branch Chief (kierownik regionalny)
  • 2009 - Egzamin na II Dan w Japonii
  • 2009 - Uprawnienia sędziego międzynarodowego
  • 2010 - Srebrny medal Mistrzostw Danii w Knock Down. Tytuł najlepszego technika turnieju
  • 2010 - Mistrz Europy Knock Down w Rumunii
  • 2010 - Brązowy medal Mistrzostw Świata w Tokio w Knock Down
  • 2010 - Zorganizowanie Międzynarodowego seminarium z Mistrzami z Japonii
  • 2010 - Otrzymanie Funkcji Country Representative (kierownik krajowej organizacji) jako jedyny w Europie i najmłodszy na Świecie w historii Karate Kyokushin
  • Zorganizowanie Pucharu Polski w Karate Kyokushin w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie
  • 2011 - Otrzymanie IV Dan w organizacji International kyokushin Budokai
  • 2011 - Otrzymanie V Dan w organizacji Kyokushin Shinbudokai
  • 2011 - Otrzymanie VI Dan w Kickboxingu (Ashigaru Group)
  • 2011 - Brązowy medal Mistrzostw Świata w Tokio w konkurencji Kata
  • 2011 - srebrny medal na Mistrzostwach Rumunii w konkurencji Kata
  • 2012 - Przejście na zawodowstwo w Kickboxingu
  • 2012 - Otrzymanie V Dan w Ju Jitsu Specnaz
  • Najmłodszy w Historii sztuk walki na świecie posiadacz tak wysokich stopni mistrzowskich w różnych stylach.

Sukcesy trenerskie:

  • Drużynowy srebrny (2010) i brązowy (2011) medal Mistrzostw Europy
  • Drużynowe Mistrzostwo Danii (2011)
  • 2 x Drużynowe Mistrzostwo Polski IBK (2011, 2012)
  • 2 x Drużynowe wicemistrzostwo Rumunii (2011, 2012)